تحقیق در مورد دولت الکترونیک
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : .DOC ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 6 صفحه
قسمتی از متن .DOC :
دولت الکترونیک
دولت الکترونیک استفاده سهل و آسان از فناوری اطلاعات به منظور توزیع خدمات دولتی به صورت مستقیم به مشتری، به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته میباشد.
دولت الکترونیک شیوهای برای دولتها به منظور استفاده از فناوری جدید میباشد که به افراد تسهیلات لازم جهت دسترسی مناسب به اطلاعات و خدمات دولتی، اصلاح کیفیت خدمات وارائه فرصتهای گستردهتر برای مشارکت در فرایندها و نمادهای مردم سالار را اعطا میکند.
دولت الکترونیک، یک دولت ارقامی دیجیتالی بدون دیوار و یک دولت بدون ساختمان و سازمانی مجازی است که خدمات دولتی را به صورت بلاواسطه به مشتریان ارائه میدهد و موجب مشارکت آنان در فعالیتهای سیاسی میگردد.
دولت الکترونیک یک شکل پاسخگویی از دولت میباشد که بهترین خدمات دولتی را به صورت بلاواسطه به شهروندان ارائه میدهد و آنها را در فعالیتهای اجتماعی شرکت میدهد بنابراین مردم دولتشان را بر سرانگشتان خویش خواهند داشت.
دولت الکترونیک استفاده از فناوری به منظور تسهیل امور دولت از طریق ارائه خدمات و اطلاعات کارا و موثر به شهروندان و شرکتهای تجاری و تولیدی میباشد.
دولت الکترونیک ترکیبی از فناوری اطلاعات شبکه تار عنکبوتی جهانگستر وب به منظور ارائه خدمات به طور مستقیم به عامه مردم است.
حال پس از ارائه چند تعریف کلی از دولت الکترونیک به بررسی مشتریان دولت الکترونیک میپردازیم:
مشتریان دولت الکترونیک را میتوان به طور کلی به سه دسته تقسیم کرد
* شهروندان
* بنگاههای اقتصادی
* موسسات دولتی
مشتریان دولت الکترونیک از طریق پایگاههای تار عنکبوتی دولت الکترونیک میتوانند در فعالیتهای اجتماعی. سیاسی و اقتصادی شرکت نمایند. یکی از اهداف اساسی دولت الکترونیک تحقق بخشیدن به مردم سالاری الکترونیک میباشد که تمامی شهروندان بتوانند در سرنوشت خویش دخالت داشته باشند. با این عمل و با مشارکت گسترده مردم در واقع دولت ماهیتی غیررسمی به خود میگیرد و شهروندان میتوانند بطور کامل با دولت در تعامل باشند.
شهروندان، بنگاههای اقتصادی و موسسات دولتی میتوانند از طریق دولت الکترونیک فعالیتهای گوناگونی نظیر موارد زیر را انجام دهند :
پرداخت مالیات و عوارض، تجدید گواهینامه، دریافت و تجدید جواز کسب، ثبت شرکت، عقد قرارداد، ثبت ازدواج و طلاق، ثبت تولد و مرگ، انجام فعالیتهای مالی و اعتباری، شرکت در انتخابات، پرکردن فرمهای الکترونیک برای مقاصد مختلف، بازدید از موزهها، استفاده از کتابخانههای مجازی، تعامل با نهادهای مختلف دولتی و تجاری و اجتماعی، پرداخت صورت حسابهای مختلف مثل صورت حساب آب و برق و تلفن و گاز، دریافت اجازه ساخت و ساز ساختمان، دریافت اطلاعات مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و موارد دیگر.
رسانه منتخب برای دولت الکترونیک
رسانه منتخب برای دولت الکترونیک فعلا اینترنت میباشد که از طریق رایانههای شخصی متصل به آن قابل بهرهبرداری است. ولی پیش بینی شده است که در 3 تا 5 سال آینده از کیوسکها و تلفنهای همراه ویژهای که بدین منظور طراحی و ساخته خواهند شد نیز استفاده گردد. اخیرا نسل اول تلفنهای همراه که قابلیت اتصال به اینترنت بیسیم را دارند به صورت انبوه به بازار عرضه شده است.
دولت الکترونیک
ندا خارقانیدولت الکترونیک که به آن دولت دیجیتالی یا دولت آنلاین نیز اطلاق میشود به معنای استفاده از تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات (تکنولوژی آی.تی.) برای افزایش تواناییهای قوای مقننه، قضاییه و مجریه از طریق افزایش کارآیی این قوا و یا تغییر نحوه ارتباط این قوا با شهروندان و یا هردوی این طرق است. دولت الکترونیک دارای سه الگوی کلی برای برقراری ارتباط است. اول، ارتباط دولت با مصرفکننده که به معنای برقراری ارتباط اینترنتی غیرانتفاعی بین دولتهای مرکزی یا محلی و اشخاص خصوصی است. برای مثال بخشهای مختلف دولت میتوانند از طریق یک وبپورتال مستقیما و بهصورت علنی در دسترس عموم مردم قرار بگیرند که به این ترتیب مردم راحتتر میتوانند در مورد خدمات دولتی اطلاعات کسب نموده و از این خدمات استفاده کنند. الگوی دوم، ارتباط دولت با بنگاههای اقتصادی است که به معنای ارتباط اینترنتی غیرانتفاعی دولت مرکزی یا محلی با بخش کسبوکار تجاری است. سومین الگوی ارتباطی نیز ارتباط دولت با دولت است که میتواند در هماهنگ کردن بخشهای مختلف دولت و افزایش کارآیی این بخشها موثر باشد.
تکنولوژیهای مختلف مورد استفاده دولت الکترونیکهرچند که اغلب تصور میشود که دولت الکترونیک به معنای دولت آنلاین یا دولت بر مبنای اینترنت است اما در حقیقت دولت الکترونیک میتواند براساس تکنولوژیهای غیروابسته به اینترنت نیز قرار داشته باشد. امروزه پیشرفت تکنولوژی امکانات ارتباطی بسیار زیادی را در اختیار دولت الکترونیک قرار داده که میتواند از آنها برای رسیدن به اهداف خویش استفاده کند. برای مثال تلفن، فاکس و پیامهای اس.ام.اس. جزو ابزارهای تکنولوژیکی متداولی هستند که امروزه تقریبا در دسترس اکثر شهروندان قرار دارند و دولت الکترونیک میتواند از آنها استفاده کند. علاوه بر اینها دولتها میتوانند از تکنولوژیهایی مانند منشیهای دیجیتالی شخصی (PDA – Personal Digital Assistant)، پیامهایMMS (Multimedia Message Service)، تکنولوژیهای نسل سوم (G3 ، (WiMAX و بلوتوث (Bluetooth) نیز استفاده کنند.تحویل خدمات به شیوه الکترونیکتحویل الکترونیکی خدمات به معنای ارائه خدمات دولتی از طریق اینترنت و یا با استفاده از سایر امکانات الکترونیکی است. هرشهروندی، تابع هر کشور و متعلق به هر ملتی که باشد، به هر حال نیازمند آن است که با نوعی از مقامات حکومتی تعامل و ارتباط داشته باشد. این تعامل برخی اوقات داوطلبانه است مثل شرکت در برخی برنامههای اجتماعی و برخی اوقات اجباری است برای مثال شهروندی که قصد رانندگی در جادههای کشورش را دارد باید از یکی از مقامات حکومتی کشورش گواهینامه یا تصدیق رانندگی دریافت نماید. ارتباط دولت با شهروندان خود دارای پیچیدگیها و مشکلات خاص خود است. برای مثال دولت باید در آن واحد علاوه بر امکان برقراری ارتباط با یک فرد عادی، امکان برقراری ارتباط با یک فرد معلول و یک فرد بیسواد را نیز داشته باشد. اما ارتباطات دولت تنها به ارتباط با شهروندان محدود نمیشود. بنگاهها و سایر موسسات و سازمانها مثلا دانشگاهها نیز نیازمند ارتباط مداوم با دولت هستند. علاوه بر این بخشهای مختلف دولت نیز برای انجام وظایف خود نیازمند به برقراری ارتباط با یکدیگر هستند.به این ترتیب یکی از مهمترین وظایف هر دولتی تحویل خدمات عمومی به شهروندان، بنگاههای اقتصادی و سایر سازمانها و موسسات موجود در جامعه است. اگر دولتی به طور مداوم مراحل و سلسه مراتب تحویل این خدمات را بازسازی و اصلاح نکند، تحویل این خدمات به خصوص در جوامع پیچیده امروزی روز به روز برای دولت سختتر میشود. نتیجه این عدم اصلاح ساختارهای حکومتی، عدم کارآیی و قطعیت در ارائه خدمات دولتی است که باعث میشود هزینه ارائه این خدمات هم برای دولت و هم برای شهروندان بالا رفته و فساد مالی در ساختار دولت، مثلا از طریق پرداخت رشوه برای سریعتر انجام شدن کارها، افزایش یابد. اینها به خصوص مشکلاتی هستند که کشورهای درحالتوسعه بیش از کشورهای پیشرفته با آن دست به گریبان هستند.برای مقابله با این مشکلات، تقریبا در همه جای دنیا دولتها اقدام به اصلاح و سادهسازی ارائه خدمات عمومی نمودهاند تا این خدمات با سرعت، اطمینان و شفافیت بیشتری در اختیار مردم قرار بگیرد. ارائه خدمات به شیوه الکترونیک روشی است که بیشتر دولتها به آن بهعنوان راهحلی برای بهبود کیفیت ارائه خدمات عمومی مینگرند. با استفاده از این شیوه دیگر لازم نیست که شهروندان خود شخصا در ادارات دولتی حاضر شوند و یا این خدمات را از طریق واسطهها و عاملان دولتی مختلف دریافت دارند.بسته به قابلیتی که دولت برای ارائه خدمات الکترونیک دارد، میتوان این خدمات را به چهار نوع مختلف از لحاظ میزان پیشرفتگی تقسیم کرد. نوع اول هنگامی است که زیرساختهای لازم برای ارائه این خدمات هنوز به خوبی شکل نگرفته و دولت هنوز بهطور گسترده امکان ارائه آنها را در اختیار ندارد. در چنین شرایطی خدمات الکترونیکی که دولت ارائه میدهد تنها به ارائه پارهای اطلاعات مثل رهنمودها و توصیههای دولتی از طریق وسائل ارتباطی الکترونیک محدود میشود ولی دولت از طریق اینترنت یا سایر وسایل پیشرفته الکترونیکی تعامل و ارتباطی با شهروندان نداشته و شهروندان باید کماکان برای دریافت خدمات عمومی به یکی از ادارات دولتی رجوع نمایند. در مرحله دوم زیرساختهای لازم برای ارائه این خدمات بیشتر شکل گرفته و کاملتر میشود ولی دولت هنوز نمیتواند به شیوهای قابل اطمینان این خدمات را در اختیار شهروندان قرار دهد، لذا شهروندان تنها میتوانند در سطحی محدود از طریق امکانات الکترونیک با دولت ارتباط داشته باشند برای مثال میتوانند برخی فرمهای مربوط به خدمات دولتی را از طریق اینترنت دریافت و آنها را بهصورت رایانهای تکمیل نمایند اما تحویل این فرمها به ادارات دولتی باید از طریق مراجعه شخصی صورت بگیرد. در مرحله سوم دولت زیرساختهای لازم برای ارائه خدمات الکترونیک را پیدا کرده و میتواند به شیوهای قابل اطمینان این خدمات را ارائه دهد، لکن امکان ارائه خدمات در تمام نقاط کشور موجود نیست و تنها به شهرهای بزرگ محدود میشود. در این مرحله ارتباط دولت با شهروندان دوطرفه میشود. برای مثال اکثر بنگاههای تجاری که دارای دفاتر نمایندگی در شهرهای بزرگ هستند میتوانند اطلاعات مالی را که مطابق قانون ملزم به تحویل به دولت هستند از طریق اینترنت تحویل بدهند. دولت نیز در شهرهای بزرگ هم امکان جمعآوری این خدمات را به شیوه الکترونیک پیدا کرده و هم دفاتر دولتی واقع در شهرهای بزرگ دارای واحدهای آی.تی مناسب شدهاند و امکان پردازش و نگهداری این اطلاعات را پیدا کردهاند. در مرحله چهارم دولت در زمینه ارائه خدمات الکترونیک به بلوغ رسیده و نه تنها امکان ارائه خدمات مناسب و مطمئن در تمام نقاط کشور را دارد بلکه قسمتهای مختلف آن نیز از طریق الکترونیک با یکدیگر در ارتباط بوده و خدمت الکترونیکی که یک شهروند دریافت میدارد دیگر محصول مجزای یک اداره دولتی نیست بلکه ترکیبی از همکاری چند بخش از دولت است.دموکراسی الکترونیکشهروندان قلب دموکراسی هستند. دموکراسی بهعنوان یک نظام حکومتی به رضایت شهروندان بستگی دارد. انتخابات عادلانه و آزاد، وجود شوراهایی از نمایندگان منتخب مردم، قوهمجریه پاسخگو و وجود یک دستگاه مدیریت عمومی که از لحاظ سیاسی بیطرف باشد، همه از خصوصیات دموکراسی برمبنای انتخابات هستند که وجود دولتی برای مردم را تضمین میکنند. در یک چنین نظامی داشتن اطلاعات، اظهارنظر و مشارکت در تصمیمگیری حق یک شهروند است که قانون باید با جدیت از آن پاسداری نماید. وفاداری به این اصول، یعنی دادن اطلاعت به شهروندان، مشورت با آنها و مداخله دادن آنها در تصمیمگیریها، باید در تمام سطوح دولت جزو تعهدات صاحب منصبان دولتی باشد.دموکراسی الکترونیک به معنای استفاده از تکنولوژی ارتباطات الکترونیک برای گسترش فرآیندهای دموکراتیک در یک جمهوری دموکراتیک و یا یک دموکراسی بر مبنای انتخابات است. دموکراسی الکترونیک بهعنوان یک پدیده سیاسی هنوز در دوران طفولیت است و بحثها و مجادلات زیادی در مورد آن، چه در داخل دولتها و چه در بین سازمانهای مدنی، وجود دارد. طرفداران دموکراسی الکترونیک بر این عقیدهاند که استفاده از آن میتواند فرآیندهای دموکراتیک را بیشتر در اختیار عموم مردم قرار و به این ترتیب مشارکت شهروندان را در تصمیمگیریهای سیاستی دولت افزایش دهد. هرچه با تعداد افراد بیشتری در اتخاذ یک سیاست مشورت و تبادل نظر شود سیاستها هوشمندانهتر و همکاری شهروندان در اجرای آنها بیشتر خواهد بود. تجربه نشان میدهد که اگر دولت در سیاستگذاری اصلا با مردم مشورت نکرده و یا دیر مشورت کند مردم در زمان اجرای سیاست مقاومت بیشتری از خود نشان میدهند.از طرف دیگر استفاده از ابزارهای الکترونیک میتواند به دولت کمک کند که شفافیت عملیات دولتی را افزایش داده و میزان پاسخگویی دولت در قبال شهروندان را بیشتر کند. استفاده از این ابزارها میتواند فاصله بین حکومتکنندگان و حکومتشوندگان را کاهش و رضایت حکومتشوندگان را افزایش دهد و این باعث افزایش مشروعیت سیاسی دولتها میشود. در یک اظهار نظر کلی میتوان گفت که دولت الکترونیک چیزی بیش از اتوماسیون خدمات دولتی است.هرچند که میزان استفاده دولتها از تکنولوژیهای جدید اطلاعات و ارتباطات به شدت متفاوت است لکن اکثر آنها برای استفاده از این تکنولوژیها در ادارات دولتی و تشویق استفاده آنها در بین عموم مردم گامهای موثری برداشتهاند. در زیر به چند روش ارتباطی الکترونیک که دولتها از آنها برای ارتباط با شهروندان خود استفاده میکنند اشاره میکنیم. دربین تکنولوژیهای مختلف ارتباطات تاکنون اینترنت محبوبیت بیشتری یافته است. با استفاده از اینترنت شهروندان میتوانند در هر زمان و در هر کجا با دولت متبوع خویش ارتباط برقرار و از آن اطلاعات دریافت نمایند. ارتباط دولت با شهروندان از طریق اینترنت معمولا یا از طریق وبسایتها انجام میگیرد یا از طریق وبپورتالها. در بسیاری از کشورها در حال حاضر کلیه واحدها و بخشهای دولت دارای وبسایتهای مختص به خود هستند. به همین سبب بسیاری از کشورها اقدام به تاسیس وبپورتالهایی نمودهاند که استفاده از خدمات اینترنتی بخشهای مختلف دولت را برای شهروندان آسان میکند. وبپورتال سایتی است که اطلاعات و آدرسهای تعدادی سایتهای مرتبط به هم را در یک جا جمعآوری و به آنها نظم و ترتیب خاصی میدهد تا استفاده از آنها برای کاربر راحتتر باشد. وبپورتالهای دولتها نیز اطلاعات مربوط به کلیه سایتهای دولتی را در داخل خود جمع و رابطه این سایتها با یکدیگر را مشخص میکنند. به این ترتیب شهروندان با مراجعه به پورتال میتوانند سایت موردنظر خود را راحتتر پیدا کنند. برای مثال میتوان به پورتال www.direct.gov.uk اشاره کرد. کاربران میتوانند در این سایت اطلاعاتی بسیار متنوع از نحوه درخواست برای تصدیق رانندگی گرفته تا امکانات آموزشی در مقاطع مختلف تحصیلی به دست آورند. همچنین از طریق این سایت کاربران میتوانند به برخی خدمات دولتی آنلاین مثلا درخواست برای گذرنامه، ثبت نام برای دادن رای و پرکردن فرمهای خوداظهاری مالیاتی دسترسی پیدا کنند.بسیاری از سایتهای دولتی در کشورهای مختلف این امکان را برای شهروندانشان فراهم آوردهاند که با استفاده از موتورهای جستوجوی قدرتمند و پیشرفته اطلاعت موردنیاز خود را پیدا کنند. برای مثال پورتال www.help.gv.at متعلق به دولت اتریش و سایتهای www.governo.it و www.camera.it متعلق به دولت ایتالیا و همچنین وبپورتال دولت کانادا امکانات پیشرفته و قدرتمندی برای جستوجو در اختیار شهروندان قرار میدهند.برخی از دولتها سعی میکنند اطلاعات مربوط به دولت در سایتها و پورتالهای خود را به گونهای سازماندهی نمایند که شهروندان بیاینکه نسبت به ساختار دولت و طرز کار و وظایف نهادهای دولتی اطلاعی داشته باشد بتواند از این سایتها استفاده و به اطلاعات موردنیاز خود دسترسی پیدا کند. مثلا شهروندی که علاقهمند به مسائل زیستمحیطی است ممکن است نداند که کدام سازمان در کشورش مسوول مربوط به محیطزیست است به همین
سایر محصولات :
تحقیق در مورد دولت الکترونیک
تحقیق در مورد دولت الکترونیک ...
تکنولوژی پاشش حرارتی 22 صتکنولوژی پاشش حرارتی 22 ص...
پکیج نت و تبلچرپکیج نت و تبلچر...
تحقیق در مورد دفاع مقدس 12 صتحقیق در مورد دفاع مقدس 12 ص...
تحقیق در مورد درباره شهر اصفهان 33 صتحقیق در مورد...
سنجش عملکرد و پیشرفت برنامه استراتژیکسنجش عملکرد و پیشرفت برنامه استراتژیک...
سماع در کشف المحجوب 15 صسماع در کشف...
تحقیق در مورد درآمدتحقیق در مورد درآمد...
سلولهای خورشیدیسلولهای خورشیدی...
تحقیق درباره چیلر 23 صتحقیق درباره چیلر 23...
تحقیق در مورد خیام شاعر، خیام فیلسوف 33 صتحقیق در مورد خیام...
سلاحهای شیمیایی و میکروبی، نابخردانه ترین مصنوعات ساخت بشر 15 صسلاحهای شیمیایی و...
سلاح های شیمیایی10سلاح های شیمیایی10...
تحقیق در مورد خلاقیت و نوآوری 13 صتحقیق در مورد خلاقیت و نوآوری...
سلاح های شیمیاییسلاح های شیمیایی...
تحقیق در مورد خلاصه از مالیه عمومی و تعیین خط مشی دولتها 22 صتحقیق در مورد خلاصه...
تحقیق درباره شیر آلات 53 صتحقیق درباره شیر آلات 53 ص...
سلاح نظامیسلاح نظامی...
سقف های تیرچه بلوکسقف های تیرچه بلوک...
تحقیق در مورد خلاصة لیلی و مجنون 5 صتحقیق در مورد خلاصة لیلی...
سقف کرومیتسقف کرومیت...
تحقیق درباره دزدگیر ماشین 22 صتحقیق درباره دزدگیر ماشین 22 ص...
تحقیق در مورد خاکبرداری 17 صتحقیق در مورد خاکبرداری 17...
سقف کرمیت 2سقف کرمیت 2...
سفرنامه ناصرخسرو 67 صسفرنامه ناصرخسرو 67...
تحقیق در مورد حوزه آبخیز کمرچه شهرستان تربت جام 33 صتحقیق در مورد حوزه...
سفالگریسفالگری...
تحقیق در مورد خازن 9 صتحقیق در مورد خازن 9 ص...
تحقیق درباره توزیع فشار در کانالها 24 صتحقیق درباره توزیع فشار در...
سـتـارگـانسـتـارگـان...
تحقیق در مورد حمید مصدقتحقیق در مورد حمید...
سعدی 21 صسعدی 21 ص...
تحقیق درباره تعریف جوشکاری 15 صتحقیق درباره تعریف جوشکاری 15 ص...
تحقیق در مورد حقوق و دستمزد 68 صتحقیق در مورد حقوق...
سعدی شیرازی 14 صسعدی شیرازی 14...
تحقیق در مورد حقوق بشر 39 صتحقیق در مورد حقوق...
سرگذشت مختصری از سهراب سپهری 29 صسرگذشت مختصری از...
تحقیق در مورد حفاظت ژنراتورتحقیق در مورد حفاظت...
سرمایه های انسانیسرمایه های انسانی...
تحقیق درباره اینورتر دور متغیر 21 صتحقیق درباره اینورتر دور متغیر...
تحقیق در مورد حسابداری دولتیتحقیق در مورد حسابداری دولتی...
سرطان در بتنسرطان در بتن...
سدهای قوسیسدهای قوسی...
تحقیق در مورد حسابداری صنعتی 14 صتحقیق در مورد...
سد سازیسد سازی...
سخنی در باب تعالی سازمانیسخنی در باب تعالی سازمانی...
تحقیق در مورد جوشکاریتحقیق در مورد جوشکاری...
سخنرانی استاد مطهری 49 صسخنرانی استاد مطهری...
کتاب جامع و کم نظیر آموزش زبان برنامه نویسی سی شارپ پروژه محورسورس کد حل جدول سیمپلکس (simplex) با زبان سی شارپ
تحقیق درباره ایمن سازی خانواده
بسته ویدیویی آموزش کامل ایمیل مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی
کتاب جامع و کم نظیر آموزش زبان برنامه نویسی سی شارپ پروژه محور
سورس کد حل جدول سیمپلکس (simplex) با زبان سی شارپ
دانلود 25 قطعه کد و سورس کد کاربردی با زبان سی شارپ
سوورس کد محاسبه و نمایش جدول ضرب در خروجی با زبان سی شارپ
سوروس کدحل دستگاه معادلات به روش fft و dfd به زبان سی شارپ
پاورپوینت ارزشمند درباره گزیده ای از کتاب فوق ستاره فروش اثری از برایان تریسی
سورس کد محاسبه ماکزیمم مینیمم و میانگین سه عدد با زبان سی شارپ
کتاب ارزشمند مدیریت زمان و موفقیت اثری از برایان تریسی
پروژه پیاده سازی سیستم آموزشگاه زبان با زبان دلفی به همراه سورس کدها
بسته ویدیویی آموزش کامل ایمیل مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی
پروژه سیستم حقوق دستمزد بیمارستان با نرم افزار اکسل
بسته ویدیویی آموزشی ایجاد و ساخت فروشگاه اینترنتی رایگان {مثل همین فروشگاه}
سورس کد محاسبه حقوق مالیات و بیمه کارمند با زبان سی شارپ
کتاب کاربردی شصت راز طلایی مدیریت زمان و اصول موفقیت
کتاب موفقیت از دیدگاه بزرگان و دانشمندان ارزشمند جهان
بسته ویدیویی آموزش تکنیکهای روانشناسی فروش در کسب و کارهای اینترنتی
تحقیق درباره بررسی و ارزیابی نانو لوله های کربنی و اثر میدانی نانو لوله ها
پروژه درس مهندسی نرم افزار سیستم مدیریت فروشگاه
طرح توجیهی بررسی احداث نیروگاه 1.2 مگاواتی فتوولتائیک در شهرستان ایرانشهر
تحقیق درباره ارزیابی و بررسی خود تنظیمی فردی در آموزش
پروژه کامل و جامع درباره ارزیابی پستهای توزیع برق
پاورپوینت در مورد تاثیر افزایش کربن دی اکسید بر روی کره زمین
دانلود کتاب کاربردی و کم یاب زبان تخصصی ICDL
سورس کد حل دستگاه معادلات به روش گوس جردن با زبان سی شارپ
تحقیق و پروژه جامع درباره مقایسه رضایت زنان شاغل و خانه دار جهت بهبود زندگی زناشویی
سورس کد محاسبه محیط و مساحت مستطیل با زبان سی شارپ
سورس کد حل انتگرال خطی تگ گانه با زبان سی شارپ
آموزش جامع زبان برنامه نویسی قدرتمند جاوا
سورس کد پیاده سازی بازی دوز به روش گرافیکی با زبان سی شارپ
سورس کد تعیین ریشه های معادله درجه دوم با زبان سی شارپ
تحقیق درباره جرایم علیه اموال و مالکیت
تحقیق در مورد اعجاز عددى و نظم ریاضی قرآن
پاورپوینت در مورد پژوهش , مشکلات کنونی پژوهش و پیامدهای آن
پاورپوینت در مورد تمرین نشانه ی آ اوّل و آ غیر اوّل (تحقیق دانش آموزی)
پاورپوینت در مورد بررسی بناهای پیش از اسلام
کلمات کلیدی :لازم برای ارائه ارائه خدما الکرونیک های لازم برای الکرونیک میzwnj واند کنند برای مثال کاربران میzwnj وانند اخیار شهروندان قرار برای مثال میzwnj پیدا کنند برای امکان ارائه خدما دول الکرونیک میzwnj وانند ارائه خدما این خدما خدما دولی میzwnj شود میzwnj واند میzwnj شهروندان اسفاده ارائه الکرونیک ارباط الکرونیک اطلاعا
- ۹۶/۰۹/۰۸